przykładowo:
• po dołożeniu nowego osprzętu auta lub dodatkowego wyposażenia;
• po zmianie lamp halogenowych na ksenony/biksenony/AHL;
• po wymianie wtryskiwaczy przeprowadzamy tzw. dopisywanie;
• przeprowadzamy rejestrowanie nowego akumulatora oraz kodowanie auta po zmianie pojemności akumulatora na inną, gdyż po zamontowaniu nowego akumulatora wymagany jest restart elektroniki obsługującej akumulator, a po zmianie na akumulator o innej pojemności konieczne jest kodowanie auta, gdyż w przeciwnym razie żywotność baterii będzie znacznie obniżona;
• przeprowadzamy aktywację czujnika deszczu po wymianie przedniej szyby oraz w autach, w których ustawienia czujnika są już nieprawidłowe;
• usuwamy ograniczniki mocy w autach marki bmw sprowadzonych z Belgii, Niemiec czy Holandii;
• przestrajamy radia z wersji rynku amerykańskiego na wersję europejską;
• odblokowujemy funkcję TV podczas jazdy;
• przeprogramujemy jednostki iDrive po wystąpieniu na ekranie ostrzeżenia: „Head Unit Not Programmed Correctly”;
• usuwamy program sterowania klapkami w kolektorze w autach marki audi czy mercedes, w celu uniknięcia kosztownej naprawy klapek lub ich demontażu,
a ponadto:
• elektroniczne blokowanie EGR;
• komputerowa regulacja wysokości zawieszenia NIVO;
• zwiększanie obrotów biegu jałowego;
• wymuszone wypalanie filtra DPF;
oraz
inne czynności nie wymienione powyżej.