Diagnostyka statyczna:
• odczytanie i interpretacja oraz kasowanie błędów ze wszystkich sterowników oraz podzespołów podlegających diagnozie;
• sprawdzenie pracy silnika i jego podzespołów na wolnych obrotach, celem zbadania np. jakości pracy poszczególnych cylindrów, czy też korekcji wtrysków, prądu ładowania akumulatora i wiele innych;
• dla wybranych modeli aut możliwe jest sprawdzenie autentyczności przebiegu;
• kontrola ilości przesuwanych okresów inspekcji, terminów wymiany oleju, filtrów, ilości zerowań wskaźnika zużycia okładzin hamulcowych itp. Opcje dostępne dla wybranych modeli aut;
• sprawdzanie grubości powłoki lakierniczej, także na elementach aluminiowych, za pomocą profesjonalnego cyfrowego miernika, w celu wykluczenia wypadkowej przeszłości auta;
• kasowanie/przesuwanie wskazań czasu inspekcji np. po wymianie oleju, klocków hamulcowych, filtrów itp.
Diagnostyka dynamiczna:
• sprawdzenie silnika oraz pozostałych podzespołów auta podczas realnej pracy pod obciążeniem w ruchu drogowym, takich jak np. ciśnienie doładowania turbiny, ciśnienie na szynie Common Rail, praca sond lambda, stan przepływomierza oraz wiele innych;
• realną moc oraz moment obrotowy silnika przy pomocy przenośnej hamowni kołowej. Duże różnice od parametrów seryjnych świadczą o fatalnej kondycji auta.